JOGA


Beseda ​yoga ​(joga) v sanskrtu ima mnogo pomenov, nekateri pravijo, da celo okoli sto. Joga izhaja iz korena ​yuj, ​ki pomeni “združiti”, “vpreči” ali “povezati”, in je v osnovi mentalna in duhovna praksa, ki stremi k združitvi individualne zavesti (Atman) z univerzalno zavestjo (Brahman), ki je samorealizacija.
Samorealizacija je stanje, kjer si osvobojen vseh iluzij materialnega sveta in razumeš pravo identiteto svojega obstoja.

Joga je torej pot resnice, skozi katero spoznaš svoj pravi Jaz.

“Yoga is the journey of the self through the self to the self.”

Hatha yoga

Hatha joga je veja joge. Pri hatha jogi dajemo fokus na svoje telo in razvijamo njegov potencial. Originalni jogiji so želeli imeti nadzor ne le nad telesom, temveč tudi nad vitalnimi energijami, čuti in umom. Asane ali jogijski položaji so glavno orodje, s katerim ‘odpiramo’ energetske kanale in psihične centre (čakre) ter umirjamo um. Tempo prakse hatha joge je počasnejši od drugih stilov joge (npr. ashtanga, vinyasa) in položaji se zadržujejo nekaj dihov, čuječi smo ob vsakem gibu in vdihu ter izdihu. Sekvence asan (jogijskih položajev) variirajo v svoji težavnosti, so pa zelo prilagodljive in prijazne začetnikom. Za tiste, ki si želite malo več izziva, pa z največjim veseljem dodam variacijo ali dve, ki bodo začinile vašo asana prakso. 🙂

Kot učiteljica hatha yoge sestavljam prakse na način, da pripravimo telo do stanja sproščenosti, kjer se lahko naselita umirjenost in tišina, preko katerih preidemo v stanje meditacije. Skozi prakse spoznavamo in raziskujemo tudi različne filozofske teme, ki jih črpam iz bogate jogijske tradicije (Vede, Yoga Sutre, Tantre itn.), in nam dajejo popotnico za boljše življenje.

položaj stranske deske

Kako poteka praksa joge z Ivano?

Vedno začnemo z namero, molitvijo ali invokacijo, saj to ustvarja ugodno okolje, v katerem se um lahko sprosti in prepusti praksi. Sledi sočno čuječa in poglobljena praksa asane, kjer preko sekvenc in povezovanja gibov v postopnih korakih pridemo do ciljne asane, medtem pa krepimo telo, motoriko ter ravnotežje, preko raztezanja pa sproščamo napetosti, ki so se naselile v naš dom.
Telesa ne uporabljamo, da pridemo v položaj, temveč skozi položaj želimo vstopiti v svoje telo (čustveno, mentalno in fizično).

joga z Ivano

Z dihalnimi vajami vplivamo na življenjsko energijo (prana), ki vsesplošno okrepijo našo pozornost, delovanje imunskega sistema in napolnijo telo z več energije ter pospešijo stanje regeneracije. Dihanje utrdi povezavo um-telo, nas postavi v sedanji trenutek in pomaga pri umiku čutil navznoter, v svoj notranji prostor (pratjahara), kar ustvari ugodno okolje za koncentracijo oziroma negovanje notranje zaznavne zavesti (dharana). Praksa se zaključi s sproščanjem, meditacijo (globoko tišino, kontemplacijo, dhjana) in zahvalo – le hvaležno srce je lahko srečno srce.

Splošni napotki za vadbo joge

PRED VADBO

• Smo točni. Na skupinsko vadbo pridite vsaj 10 minut pred začetkom, tako da imate dovolj časa za pripravo. Če zamudite, počakajte pred vrati in vstopite šele, ko se začetno sproščanje zaključi. Če prihajate na vadbo prvič, vas vabim, da pridete vsaj 15 minut prej, da se seznanite z lokacijo in vam razkažem prostor.

• Čistoča je pomemben predpogoj za vadbo joge; vključuje čisto okolico, telo in um, vendar ne pretiravajte s parfumi in deodoranti.

• Jogijske vaje je treba izvajati s praznim ali skoraj praznim želodcem. Če se počutite šibke, zaužijte manjši lažji obrok najkasneje 2 uri pred vadbo.

• Pred začetkom vadbe izpraznite mehur in črevesje.

• Na skupinsko vadbo stopajte v tišini in se namestite. Pred pričetkom vadbe joge smo v tišini, gremo na mesto, kjer bomo vadili, in se sede ali leže sproščamo.

• Mobitele izklopite. Če ste dežurni, jih, prosim, nastavite na vibracijo in nas na to opozorite.

• Joge ne vadite, če ste izčrpani, bolni, če se vam mudi ali ste pod hudim stresom.

• V primeru kronične bolezni/bolečin, težav s srcem, se pred začetkom vadbe joge posvetujte z zdravnikom ali terapevtom.

• Preden začnete z vadbo joge med nosečnostjo se posvetujte z zdravnikom.

MED VADBO

• Jogo vadimo počasi, na sproščen način, z zavedanjem telesa in dihanja.

• Ne zadržujemo diha, razen če med vadbo navodila tako posebej zahtevajo.

• Dihanje poteka ves čas skozi nos, razen če so navodila drugačna.

• Če vas karkoli boli, moti ali imate vprašanje, me pokličite.
Prosim vas, da se izogibate glasnemu govorjenju med skupinsko vadbo, saj s tem motite vadbo ostalih udeležencev.

• Bodite pozorni na moja navodila, jim poizkusite slediti in se pri tem opazovati. Položaje izvajajte počasi, postopoma in potrpežljivo. Če čutite, da položaja iz kakršnegakoli razloga (poškodba, bolečina …) ne morete izvesti, me o tem obvestite in vam bom ponudila modifikacije ali alternativni položaj.

• Pri vsaki vrsti vadbe joge so možne kontraindikacije/omejitve, ki jih je vedno treba upoštevati.

• Vadba joge se zaključi s sproščanjem in/ali z meditacijo (globoko tišino).

PO VADBI

• Na koncu se obrnite name, če imate kakršnakoli vprašanja.